Alle Birds posts over: Content strategy
-
Consistente content: geen toevalstreffer
Conferentieverslag OmnichannelX 2020
Hoe draag je met content op alle kanalen bij aan het vertrouwen van de gebruiker? Laat het niet aan het toeval over, was de centrale boodschap op de OmnichannelX conferentie. Structuur, ontwerp en beheer leveren een belangrijke bijdrage.
-
Contentspecialisten
Kijk eens in het design system
Heeft content iets te maken met jouw design system? Zeker. Content is een cruciaal deel van de UX en doet zijn werk binnen componenten, dialogen en patronen. Precies, de onderdelen van een design system. Dat is een van veel goede redenen voor contentspecialisten om er eens een kijkje te nemen.
-
Chatbot conference 2019 (Utrecht)
Een reflectief tweegesprek
De chatbot-hype lijkt over zijn hoogtepunt heen dus kunnen we eindelijk chatbots verwelkomen die meer in de buurt komen van wat gebruikers ervan verwachten. Maarten Vos en Henk Westerhof waren benieuwd wat daarvan is terug te vinden op de jaarlijkse chatbotconferentie.
-
Agile Content Conference 2018 (Londen)
Een conferentieverslag
In januari 2018 bezocht informatie-architect en contentstrateeg Xander Roozen de Agile Content Conference in London. De Agile Content Conference was een inspirerend evenement. In dit reisverslag beschrijft Xander zijn ervaringen.
-
Maak je chatbot sympathiek met de juiste voice en tone
Met een team hebben we afgelopen periode geëxperimenteerd met een simpele chatbot voor het maken van een afspraak. Vooraf hebben we de persoonlijkheid voor de bot uitgewerkt in termen van de voice (persoonlijkheid). Deze post beschrijft de uitkomsten van het experiment.
-
‘De ondernemer wil gewoon antwoord op zijn vraag’
Verslag Congres Content Marketing & Webredactie
Zo'n 500 bezoekers vulden donderdag 17 november j.l. de zalen van MediaPlaza in de Utrechtse Jaarbeurs voor het jaarlijks congres Content marketing en Webredactie.
-
Hoe volwassen is je omni-channel contentstrategie?
Een model om te bepalen hoe je het doet
Klantbelevingen van organisaties zijn relevanter dan ooit. Hun klanten interacteren en communiceren op talrijke manieren, wanneer en hoe ze dat willen. Content speelt een cruciale rol. Hoe ontwikkeld is hun contentstrategie?
-
Information Energy 2015
A trip report
The Information Energy conference (3-4 june 2015, Utrecht) is an event for a new breed of content professionals named 'Infomedians'. Specialists in multichannel communication that effectively master the skill of cross-silo content collaboration.
-
Top 5 BiRDS posts from 2013
Content strategy, UX management, and service design
B!RDS on a WiRE has had a successful year. Almost every week we managed to publish a least one post. Identifying relevant, interesting and valuable content has been our focus all the time. Content created by CX professionals from within Informaat and curated content by others from outside. This year our focus has been on […]
Content strategy (20), Service design (41), UX management (11)
-
Content re-framing: A digital disruption survival kit
A manifesto to connect experience design with content thinking
New challenges are upon us content people. The era of digital disruption requires adaptation at many levels by anyone involved with content, whatever its form or shape. As content crusaders, we want to point the road to travel with 10 imperatives. “Old school” and cutting-edge content organizations and professionals all face the same challenge of […]
Content strategy (20), Customer experience (67), Digital strategy (22)
-
The human touch (Confab 2013 recap)
A trip report
In late March, 270 content professionals from 27 countries gathered in London for the very first European edition of Confab, the leading content strategy conference organized by US agency BrainTraffic. Bas Evers (@everbass), content strategist at Informaat, attended. He captures some of the talks and explains what he took away from the event.
-
Content everywhere: Strategy and structure for future-ready content
A book review
Recently, Rosenfeld Media published Content everywhere. It’s a guide to creating future-ready, flexible, reusable, manageable, and meaningful content wherever it needs to go. Content strategist Bas Evers read the book and decided if it’s worth recommending.
-
Content strategy for decision makers
A book review
Content strategist Bas Evers reviews “Content Strategy for Decision Makers“, a manuscript by Rahel Bailie and Noz Urbina. He highlights five important lessons for organizations and discusses whether the book lives up to its title.
-
Fresh milk in a beautiful, usable glass
Putting content center stage in user experience design
No matter how beautifully designed and usable the glass, if it contains milk while you asked for orange juice, you won’t be happy. And even if it was milk you asked for, if it’s gone sour you’ll be equally disappointed. By analogy, beautifully crafted digital experiences only become satisfactory when the content is appropriate and […]
-
Content strategy
How to create content that users will value, instead of using content to create value
Even though the term content strategy existed before Kristina Halvorson’s “Content strategy for the web” was published, its usage only really took flight after that. Like all hot topics, it is used far and wide and for different purposes, but with a clear core message: content rules the web, for better or for worse.