Alle Birds posts over: Innovation
-
Spontaan contact maken in een hybride werkomgeving
Een innovatiesprint als verkenning van oplossingen
Je hoeft geen glazen bol te hebben te zien dat hybride werken een blijvertje is. Ook bij Informaat. Wat we wel missen is het sociale aspect, de binding met bedrijf en elkaar. Maar hoe los je deze behoefte op in een hybride werkomgeving?
-
AI-toepassingen voor de digital designer
Artificiële intelligentie is sinds enige tijd één van de meest besproken onderwerpen. Er wordt veel over geschreven binnen en buiten de ontwerpwereld. Behalve dat techbedrijven AI gebruiken om hun diensten te verbeteren zijn er ook AI-toepassingen die digitale designers voor hun werkzaamheden kunnen gebruiken.
-
Personal Data Empowerment
Wereldwijde beweging op gebied van persoonsgegevens
Onlangs zijn vier collega's aan de slag gegaan in een workshop voor een alternatief van DigiD. De workshop past in een wereldwijde beweging, waarin internetpioniers oplossingen bedenken om gebruikers controle te geven over hun gegevens.
-
UX-strategische ingrediënten voor betere, relevantere producten en diensten
Een terugblik op UX STRAT Europe 2018
Hoe kun je UX in organisaties meer strategische invloed geven om betere en relevantere producten en diensten te realiseren? Met deze vraag houdt UX STRAT Europe 2018 zich bezig.
-
Kunstmatige intelligentie: De dageraad van een nieuwe ontwerper
Kunstmatige intelligentie verbetert producten en diensten en maakt ze slimmer door zich aan de behoeften van gebruikers aan te passen. Maar het kan ook geheel zelf nieuwe ervaringen mogelijk maken. Roel Jansen beschrijft de nieuwe relatie tussen ontwerper en slimme machines.
-
De bots komen eraan!
Innovatie speelt een grote rol in UX design. Technologie verandert snel en biedt nieuwe en verschillende manieren van interactie. Een van die innovaties voor interactie zijn zogeheten conversationele gebruikersinterfaces. Een dergelijke interface verschilt van een conventionele grafische interface. Als het juist wordt uitgevoerd kan dit leiden tot een meer intuïtieve gebruiksbeleving.
-
Design infects the world of venture capital
Design conquers new territories in society. More and more companies realize design can deliver profitable products, services and environments. Design-led startups, often disrupting the incumbents have attracted the attention of big technology companies and of venture capital firms, the VCs.
-
Insurance companies’ untapped digital opportunities
In many industries, digital transformation creates new opportunities and challenges. Becoming digital also means finding the best way to serve customers based upon available data, intelligence, and insights. The insurance domain can benefit tremendously when digital excellence is their core performance indicator. McKinsay-analists Tanguy Catlin, Pradip Patiath and Ido Segev dive into what digital excellence […]
-
Chasing innovation in customer experience
Recent research published by Forrester in the Harvard Business Review has uncovered a disconnect in how customer experience professionals are aiming to deliver innovation. Despite their hard work, misguided approaches too often fail to deliver the experiences customers truly value.
Business processes (14), Customer experience (67), Innovation (9)