Alle Birds posts over: Service design
-
Service Design Days 2021
Doorbreek de bubbel, de comfortzone en het online leven
Afgelopen september stapte Marloes Reijnders in het vliegtuig naar Barcelona om de Service Design Days 2021 bij te wonen. Als UX-designer op een conferentie over service design dwong ze zichzelf ook haar eigen bubbel te verlaten. Een leerzame ervaring, zo bleek.
-
Service design, UX design en TrueX design
Wat het verschil is tussen service design en UX design? Die vraag krijgen we vaak bij Informaat. En wat doen we? We introduceren een nieuwe term: TrueX design! In deze post wordt toegelicht wat de overeenkomsten, verschillen en relaties tussen deze drie ontwerpgebieden zijn.
-
Service Design Global Conference 2018 (Dublin)
Reflecties op de conferentie
Terwijl er weerrecords in Nederland werden verbroken reisden service designers Victor Visser, Edwin Lieftink en Jesse Grimes af naar stormachtig Dublin voor de jaarlijkse internationale service design conferentie. Hun verslag van #SDGC18.
-
‘An app a day keeps the doctor away’
Hoe eHealth in te zetten voor een persoonlijkere, effectievere zorg?
Technologieën zoals Big Data, AI of Internet-of-Things bieden grote mogelijkheden voor de zorg. Maar hoe heb je er ook een positieve impact mee op het leven van patiënten én zorgprofessionals? Victor Visser heeft een antwoord.
-
UX Scotland (Edinburgh)
Een conferentieverslag
In het Edinbrugh bezochten Rianne en Beau UX Scotland, een praktische conferentie over UX, service design, data, research en nog veel meer. Met nieuwe inzichten, concrete tips en inspirerende verhalen kunnen ze weer vol inspiratie en nieuwe methodes de klantervaring verbeteren bij onze opdrachtgevers.
-
Service design and you
Afgelopen donderdag (31 mei j.l.) hebben we bij Informaat 'Service design and you' georganiseerd. Een inspiratiesessie over service design, voor gespecialiseerde softwarebedrijven. Een bijeenkomst met veel interessante verhalen, dromen, zienswijzen, uitdagingen en meer algemeen goede kennisuitwisseling.
-
Service design in Tokyo
Vijf geleerde lessen als mens én professional.
Begin 2018 kreeg service en UX designer Sabrina Doornekamp de mogelijkheid een project te doen in Japan. Uit deze leerzame ervaring trok ze talrijke lessen om UX processen en methodieken waardevoller te maken. Enkele daarvan deelt Sabrina in een persoonlijke post.
-
2016 Global Service Design & Innovation Forum (Shenzhen, China)
Een reisverslag
Service design is een relatief bekend vakgebied in Europa en Noord-Amerika. China is een van de landen waar service design nog relatief onbekend is, maar wellicht niet meer voor lang.
-
Jaarlijkse wereldconferentie Service Design Network 2015
Een reisverslag
In oktober van vorig jaar vond de 8ste editie van de jaarlijkse wereldconferentie van het Service Design Network plaats. Er waren rond de 550 deelnemers vanuit de hele wereld, van service designers van zowel adviesbureaus als organisaties, onderzoekers, academici, studenten en nieuwsgierigen uit gerelateerde disciplines.
-
Coming up: Service Design Global Conference (7-8 Oct 2014)
The next important event in the service design community is the SDN Global Conference aimed at researchers, practitioners and educators in service design.
-
Upcoming events 2014: The second half
Hands-on workshops, inspiring presentations and creative stimulation. Events and conferences offer a wealth of opportunities for professional development. We’ve put together a hand-picked selection from the 2nd half of 2014 which we hope aligns well with your interests.
Customer experience (67), Service design (41), User experience (39)
-
From the ServDes2014 conference: The five editor’s picks
Besides experience design, we consider ourselves part of the service design community. As the experience and service industries grow, expertise in service design has become increasingly relevant for us. Some of our knowledge, insights and competencies are derived when companies and practitioners collaborate with academia, and those results are shared. At an event such as ServDes2014 (9-11 April, Lancaster UK), relevant and interesting research information is presented, discussed and shared. We picked five papers from the conference proceedings that we felt are especially relevant.
Customer journey (11), Events (31), Service design (41), Touchpoints (3)
-
Service Design Network 2013 Global Conference
Presentation highlights
In late November, the Service Design Network held its sixth annual global conference, in Cardiff (UK). A record number of attendees (480+) spent two days in the eye-catching Wales Millennium Centre, listening to presentations, attending workshops, networking and meeting conference exhibitors. Videos and presentations from nearly all the talks are now freely available online.
-
Top 5 BiRDS posts from 2013
Content strategy, UX management, and service design
B!RDS on a WiRE has had a successful year. Almost every week we managed to publish a least one post. Identifying relevant, interesting and valuable content has been our focus all the time. Content created by CX professionals from within Informaat and curated content by others from outside. This year our focus has been on […]
Content strategy (20), Service design (41), UX management (11)
-
SX Conference: ‘Design for the connected age’
Recently, Adaptive Path hosted their first Service Experience (SX) conference in San Francisco. The event brought together speakers and attendees from companies, agencies, and public sector organizations. Sketchnotes and some presentations are now available online.
Customer experience (67), Service design (41), User experience (39), UX management (11)