Alle Birds posts over: TrueX
-
Reden voor purpose
Sommigen zeggen dat de purpose-trend voorbij is. Elke organisatie doet tegenwoordig zaken op een inclusieve, duurzame of gezonde manier. Dat is dus niet langer genoeg om je te onderscheiden. Onderzoek wijst echter uit dat purpose niet voorbij hoeft te zijn. Organisaties met een duidelijke purpose ervaren drie soorten voordelen. Susanne van Mulken gaat op deze drie nader in.
-
Vijfde deel Nederlanders heeft sterk veranderende verwachtingen
Aan het begin van de zomer van 2020 kreeg Iñigo de kans vragen te stellen aan zo’n duizend representatieve Nederlanders. Een mooie gelegenheid te achterhalen in hoeverre Covid-19 invloed heeft op hun waarden en verwachtingen.
-
Hoeveel Generatie Z ben jij?
Test jezelf op het Z-Gen
Generatie Z vindt waarden als duurzaamheid, inclusiviteit en openheid belangrijker dan economische waarden als prijs en kwaliteit. Maar als iemand van Generatie X herkent Gerjan Boer veel in Generatie Z. Dus vraagt hij zich af hoeveel Z-Gen hij heeft en hoeveel jij?
-
Vijf trends met een focus op waarden
Waardengedreven design is de volgende fase in customer experience. Trends als de technologische ratrace, klantbeleving als onderscheidend vermogen, ‘stakeholder value’ boven ‘shareholder value’, de publieke rol van bedrijven en GenZ laten zien waarom het slim is je strategie op waarden te baseren.
-
We zijn toe aan echte waarden
“Vandaag besteld. Morgen in huis.” lijkt de norm geworden voor webshops. Daarmee zijn zij minder onderscheidend geworden. Met welke andere zaken zouden ze zich dan wel kunnen onderscheiden? Misschien met langzamer leveren, omdat andere waarden belangrijker zijn. Een verhaal over het online bestellen van een boek.
-
Practice what you preach
...maar wees voorzichtig met waar en hoe
In de netwerksamenleving delen mensen hun meningen en ervaringen, of herhalen die van anderen. Dit leidt ertoe dat organisaties worden geconfronteerd met hun inconsistenties. Maar uiteindelijk gaat het om waarden. In deze post een voorbeeld van hoe activisme de manier waarop organisaties online adverteren heeft veranderd.
-
Service design, UX design en TrueX design
Wat het verschil is tussen service design en UX design? Die vraag krijgen we vaak bij Informaat. En wat doen we? We introduceren een nieuwe term: TrueX design! In deze post wordt toegelicht wat de overeenkomsten, verschillen en relaties tussen deze drie ontwerpgebieden zijn.
-
Op naar Persoonlijke Gezondsheidsomgevingen met een TrueX
Ineke houdt een pleidooi om leveranciers van Persoonlijke Gezondheidsomgevingen (PGO's) ervan te overtuigen dat zij pas echt succesvol zijn als ze gericht zijn op een waardevolle, authentieke en geloofwaardige gebruikservaring. Zo'n ervaring duiden wij aan als een True Experience (TrueX).
-
Wat is True experience?
Echt, echt… wat is echt? Dat is in deze tijd van fake news, virtual reality en mindfulness een actuele vraag. Iets wat gebaseerd is op feiten? Of iets wat je raakt, iets wat van waarde is, betekenisvol is? Als we het betrekken op ons vakgebied, design, dan geloven we dat het ontwerpen van true experiences steeds belangrijker wordt.